Ble visst et innlegg til i dag…

Armebånd i CIM glass.Denne grønnfargen er jeg vill etter,selv om jeg ike er grønn av meg i utgangspunktet,Den blir også opal aktiv i skinnet.Her har jeg pyntet med bladsølv og ivory stringers.

Armebånd i CIM glass.Denne grønnfargen er jeg vill etter,selv om jeg ike er grønn av meg i utgangspunktet,Den blir også opal aktiv i skinnet.Her har jeg pyntet med bladsølv og ivory stringers.

Her er en av de nye lilla fargene fra CIM.Denne blir litt opal aktig i skinnet og jeg DIGGER den!!!Her er ikke armebåndet ferdig,men jeg måttte vise dere fargen.
Her er en av de nye lilla fargene fra CIM.Denne blir litt opal aktig i skinnet og jeg DIGGER den!!!Her er ikke armebåndet ferdig,men jeg måttte vise dere fargen.
Her er noen av de nye blåfargen fra CIM.Liker CIM glasset ,men det er hardere enn Moretti og tar lengre tid på å smelte.

Her er noen av de nye blåfargen fra CIM.Liker CIM glasset ,men det er hardere enn Moretti og tar lengre tid på å smelte.

Tags: , , , , ,

About hufsa44

Kvinne på 44 år som designer og lager glassperler og igjen smykker av disse. Er også hage entusiast,maler acryl bilder,er mye på hytta og koser meg med barn og barnebarn,mann,hund og katt ;-) Jeg lager smykker på bestilling, legg igjen en kommentar og jeg kontakter deg ;-)

10 responses to “Ble visst et innlegg til i dag…”

  1. snurremegrundt says :

    — den lilla fargen var NYYYDELIG!!! Opaliserende.. jeg leste et sted at deeeeeet var vanskelig det…
    (men jeg likte best de turkisgrønne perlene med mønster i!)

    *fingerkløe*

  2. HUFSA says :

    He He,fort deg å bli bra i henda,jeg venter……

  3. ingasteinajoh says :

    Dæven Hufsa!!! Lekkert!
    Hvilke farger er dette? Heffalump?
    Du må fortelle slike ting. Jeg kjøpte cim for en tid til bake og cranberry brenner lett som rubino oro. Leaky pen er veldig mørk. Jeg kjøpte også en lilla/gammelrosa farge som deviterer lett. Og jeg kommer til bake med resten når jeg har husket farge navn og egenskaper:)

  4. snurremegrundt says :

    …ÆÆÆÆH.. hva er DEVITERER….?
    Handa er fin – stinga tatt og tollmelding på Petrus Putrer er ankommet!

  5. HUFSA says :

    Hei Inga.
    Den grønne er cryptonite,og den blå er grumpy bear og ming(mørkest/kobolt),den lilla er crocus,og som Snurre sier ;hva er deviterer??
    Leaky Pen har jeg bare lasget en perle av for å se,den egner seg vist best utenpå transparang eller hvitt,evt lyse pasteller.Cranberry er jeg interessert i,hvis den fungerer som rubino oro,som jo er grisedyr.Er den like dyr,har du noe bilde der du har brukt den??

  6. ingasteinajoh says :

    http://www.chm.colostate.edu/~glass/devit.html
    Jeg håper dette kan svare det. Devit skjer av og til spesielt med lilla farger, og kan være ganske stilig. De ser ut so keramiske perler og det er kult synest jeg av og til å bruke dette til sin egen fordel. Men dette er noe som man må vite , eller sitter man der med stooooooore øyne og ikke begriper hva har skjedd;)

  7. ingasteinajoh says :

    Jeg har lagt ut bilder i bloggen tidligere av et sett i lyseblått og rosa. Rosafargen der er cranberry. Men jeg har også rubino oro og er aldri sikker hvilken farge jeg har for så like er de. Dyrere en andre, ja, men lite tar deg langt.

  8. ingasteinajoh says :

    Ps hvordan blir navnet mitt klikkbart?!

  9. kreativkrapylet says :

    Så mye flotte perler 🙂
    Jeg må bare kommentere den blå perlen med hjerte inni.
    Den er supersøt(ikke som i sukkersøt altså.. hehe).
    Jammen er du flink å lage perler da.

  10. smykkeline says :

    Åi, fint! Likte det grønne best. Så flinke dere er til å lage perler. Litt morsomt er det jo at jeg ikke forstår hva dere snakker om ang perlebrenning. Får bare enda mer lyst til å lære meg dette, men man må jo ha en del utstyr for at perlene skal bli bra og jeg har ikke plass. Men en gang… Da! Da skal jeg og lære meg å lage perler!!!!

Legg igjen en kommentar

