Smykkesett i hav farger.

Her er det kjede og armebånd satt sammen av mine lampworkperler i blå og grønn toner.Ingen perler skulle være like,bortsett fra spacerene,så det var en utfordring.

Her er det kjede og armebånd satt sammen av mine lampworkperler i blå og grønn toner.Ingen perler skulle være like,bortsett fra spacerene,så det var en utfordring.

Detaljbilde fra kjedet.

Detaljbilde fra kjedet.

Jeg har akkurat blitt ferdig med samme settet i orange,rødt,gult og litt sort,men det fikk jeg ikke tatt bilder av før den nye eieren reiste med det;-)
Tags: , , ,

About hufsa44

Kvinne på 44 år som designer og lager glassperler og igjen smykker av disse. Er også hage entusiast,maler acryl bilder,er mye på hytta og koser meg med barn og barnebarn,mann,hund og katt ;-) Jeg lager smykker på bestilling, legg igjen en kommentar og jeg kontakter deg ;-)

7 responses to “Smykkesett i hav farger.”

  1. evyelf says :

    vakkert! Jeg liker å titte litt på andres produkter… spesielt hvordan de løser det med låssystemer =)

    HUFSA:
    Takk for det, ja lås kan være et slit…

  2. snurremegrundt says :

    … jemini… 45 perler—Og så to stk..
    DET er jo litt av en innsats i grillen.
    (Jeg skjønner jo hvorfor det blir møøe armband her…)
    Dette er utrolig flotte smykker, jeg er usikker på om folk flest aner hvor mye arbeid som ligger bak… Utrolig fint i fargene denne, men jeg gjetter at orangegyllent var enda lekrere1

    Hurra! Hurra!

  3. snurremegrundt says :

    + armbandsperlene, de glemte jeg å telle jeg ble så ivrig… *headbang*

    HUFSA:
    Har brukt MANGE timer i grillen her ja.Det orange var lekkert,ja!!!!
    Har fått bestilling på et til i hav farger,men det er etter sommerferien.

  4. kreativkrapylet says :

    Wow! Det her er slik jeg blir skikkelig imponert over!
    Så utrolig mange flotte perler på en gang. Og all den jobben som ligger bak!
    … og i tillegg et sett til med like mange?!
    Mer unike smykker enn dette skal en jammen lete lenge etter.

    HUFSA SV:
    Som nevnt tidligere ble det sinnsykt mange timer ved torchen.Har funnet ut at trikset blir å brenne noen i ny og ne, ellers blir man lei av akkurat de fargene.
    De blir noe for seg selv og det er hærlig å se hvor fornøyd folk blir med ferdig vare!!

  5. smykkerbylenec says :

    Rålekkert sett – de fargene er bare så fine sammen:) Likte veldig godt den stripete perlen på detaljbildet – jeg øver meg på sånne striper men de vil ikke gå fra sentrum til sentrum, og jeg har enda ikke funnet ut hva jeg gjør feil.
    HUFSA SV:
    Lag en liten baseperle.litt smal i bredden.Legg på dotter i ønsket stripefarge,gjerne lag på lag med ulike farger.Smelt de inn så de bare er «humper» på baseperlen,og legg på glart glass ,slik du gjør hvis du skal lage en disk perle,i flere lag oppå hverandre.Når du nå smelter helt inn ,vil det klare glasset presse dottene ned til siden ,så de ender opp som striper ,og encase perlen.Hvis du ikke har nok klart glass,vil du ikke oppnå full effekt.
    Håper dette virket nokså klart(lærer kunne jeg ikke vært,hehe)

  6. ingasteinajoh says :

    Skikkelig stilig!!!! Så gøy å se hvor mange forskjellige teknikker du har mestret:)

    HUFSA SV:
    Det er jo så gøy å sitte på youtube å lære masse,for så og prøve og prøve!!!!!!

  7. smykkerbylenec says :

    Hei igjen – da skjønner jeg kanskje hvorfor jeg ikke har fått det til for jeg har jo ikke tatt klart glass på, ergo ingen til å dytte de andre stripene nedover….tusen takk

    HUFSA SV_
    Det er jo det som er så flott med blogging.er du med i forumet som heter glass med gass?
    Masse nyttig der.

Legg igjen en kommentar

